Criteriile ISST pentru acreditare

Psihoterapia Sandplay este o metodă terapeutică recunoscută la nivel internațional, iar certificarea internațională se dobândește din partea International Society for Sandplay Therapy, după încheierea formării de bază, a procesului personal și a supervizării individuale și de grup. Primul pas este obținerea statutului de router ISST.

Criteriile minime pentru acreditare

Ore de formare

Minim 100 de ore de teorie din perspectiva kalffiană și bazate pe teoria jungiană cu formatori acreditați de ISST (Teaching Member ISST). Pregătirea teoretică este foarte importantă în procesul de certificare. ISST consideră necesare cursuri de psihodiagnoză, psihopatologie, psihoterapie si etică profesională.

Proces personal

Procesul personal finalizat cu un terapeut sandplay certificat de ISST. ISST consideră că în formarea și certificarea ca terapeut sandplay procesul personal în sandplay este temelia dezvoltării ca psihoterapeut. Terapeutul Sandplay nu poate avea o relatie duală cu candidatul, îndeplinind un alt rol decât cel de terapeut.

Lucrări scrise

Două lucrări scrise despre câte un simbol, între 10-20 pagini (la 1,5 space). UNa dintre lucrări trebuie să conțină și material clinic.

Studiu de caz

Lucrarea finală trebuie să prezinte integral procesul terapeutic cu un client adult sau copil. Lucrarea trebuie sa aibă 30-50 pagini (1,5 space). Studiul de caz va fi evaluat de 3 evaluatori acreditați ISST (Reader).

Supervizare

Analiza materialului clinic este foarte importantă în dezvoltarea ca terapeut Sandplay. ISST cere ca orele de supervizare să fie efectuate cu cel puțin 2 supervizori diferiți acreditați de ISST. Candidatul are oportunitatea de a lucra material clinic din mai multe perspective și își poate construi propria abordare în urma experiențelor diferite cu supervizorii acreditați de ISST. Supervizare individuală – minim 30 ore de supervizare. Supervizare de grup – minim 50 ore cu 10 prezentări de caz.

Mentorat

Alegerea unui Mentor (Adviser) ISST consideră mentoratul important în procesul de dezvoltare a psihoterapeutului. Procesul de formare ca psihoterapeut poate fi presărat cu dificultăți, iar candidatul trebuie sa aibă o persoană de încredere cu care să se poată consulta. Rolul mentorului este de a-l insoți pe candidat în procesul de certificare prin: disponibilitate, susținere și recomandări. De asemenea, mentorul este cel care îl va ajuta pe candidat în indeplinirea condițiilor de certificare și va menține relația cu ISST pentru candidat. Mentorul trebuie sa fie Teaching Member ISST de cel putin 2 ani și are rolul: - să verifice formularul de aplicare pentru candidatură - să ofere suport candidatului pentru obținerea celor trei recomandări de la Teaching Members și să le transmită la ISST - să verifice procesul de certificare (ore training, ore supervizare, etc.) cel puțin anual cu candidatul - să îl ajute pe candidat să aleaga evaluatorii pentru lucrările de simbol sau pentru studiul de caz

Close Menu