Asociatia Romana pentru Terapia prin Jocul cu Nisip este furnizor de formare profesionala avizat de Colegiul Psihologilor din Romania si afiliat Association for Sandplay Therapy SUA. Programele derulate de Asociatia Romana pentru Terapia prin Jocul cu Nisip sunt programe de formare continua acreditate de Colegiul Psihologilor din Romania si o parte dintre aceste programe sunt certificate de Association for Sandplay Therapy, SUA.

Asociatia Romana pentru Terapia prin Jocul cu Nisip detine exclusivitatea in Romania pentru trei programe de formare profesionala certificate international de Association for Sandplay Therapy, SUA si acreditate de Colegiul Psihologilor din Romania:

Sandplay Integrativ® Practitioner© (12 module x 2 zile) & Master© (12 module x 2 zile)

Sandtray Play in Education Practitioner© (5 module x 2 zile)

Sandplay Therapy® – Registred Sandplay Therapist (2 ani – training intensiv, process personal, supervizare)



Formare profesionala continua acreditata COPSI

mai multe

Scoala de primavara – SandArt & Oshibana 27 credite

1-2 Aprilie 2017, Bucuresti

8-9 Aprilie 2017, Constanta

 

SandActivities pentru  grupurile de dezvoltare personala 50 credite 

28 August – 1 Septembrie  2017 , Constanta (format intensiv)

2-3 Septembrie, 9-10 septembrie, 16-17 Septembrie 2017, Bucuresti (format modular)

 

Sandplay Integrativ Practitioner  50 credite

Octombrie 2017 – Septembrie 2018, Bucuresti, Brasov (format modular)

 

Sandplay Integrativ Master   50 credite

Octombrie 2017 – Iunie 2018, Constanta, Bucuresti (format modular)

  Certificare Internationala & Acreditare COPSI

mai multe

Sandplay Therapy – Registred Sandplay Therapist 160 credite

10-21 Iulie 2017 (Modul I+II), Constanta

Iulie 2018 (Modul III+IV), Constanta

 

Learning Sandplay with Masters 27 credite 

Octombrie 2016 – Aprilie 2017,  serie webinarii, platforma online

 

Sandtray Play in Education 40 credite

Noiembrie 2017 – Ianuarie 2018, Bucuresti, Brasov, Iasi

Grupuri de dezvoltare personala

mai multe

Adulti:

Geometria sacra a sufletului –“Florile vindecarii”, SandArt & Oshibana

4-5 Martie 2017, Bucuresti

Simbolismul corpului uman  – “Cu sufletul in palma”, Sandtray activities

29-30 Aprilie 2017

Copii si adolescenti:

Calatorie in gradina interioara – Sandtray  & Storytelling, ArtTherapy si DanceTherapy

Martie – Iulie 2017, Bucuresti

Scoala de vara pentru copii si adolescenti

10-14 Iulie 2017, Bucuresti

 Scoala Sandplay

mai multe

Scoala de iarna: Sandplay for the soul 

24, 25, 26 Februarie 2017 , Bucuresti

Scoala de primavara – SandArt & Oshibana 27 credite

1-2 Aprilie 2017, Bucuresti

8-9 Aprilie 2017, Constanta

Scoala de vara – Foc, Apa, Aer, Pamant & Alchimia vietii

28, 29, 30 Iulie, Constanta

2,26,27, August, Bucuresti


JUNGIAN SANDPLAY THERAPY

Formare profesionala certificata de International Association for Sandplay Therapy si acreditata de Colegiul Psihologilor din Romania

Training, process personal, supervizare

Iulie 2017 – Decembrie 2018

120 credite

Barbara Turner from EVO TV on Vimeo.


The Handbook of Sandplay Therapy by Dr. Barbara Turner

Acest training a fost conceput de Dr. Barbara Turner, autoare a cărţii intitulate The Handbook of Sandplay Therapy, pentru a oferi profesioniştilor calificaţi în domeniul sănătăţii mentale (psihologi, psihiatri) un program complet de formare în practica Terapiei Sandplay  (Jungian Sandplay Therapy). Cursurile pornesc de la presupoziţia că participanţii au foarte puţine informaţii legate de Sandplay, iar de la acest nivel se urmăreşte dezvoltarea până la concepte teoretice şi aplicaţii practice foarte avansate în metoda Sandplay. Secţiunile trainingului sunt structurate pe câte cinci zile si sunt parcurse in două module a 10 zile fiecare (80 ore/modul). Dr. Turner incurajează întotdeauna participarea activă a cursanţilor prin discuţii şi întrebări şi menţine un climat respectuos şi relaxat, propice învăţării.

Programul cuprinde o diversitate foarte bine echilibrata a metodelor educaţionale, pe care Dr. Turner le-a gândit cu mare atenţie pentru a susţine învăţarea şi integrarea materialului pe calea multiplelor tipuri de inteligenţă. Aceste metode se referă la un material conceptual puternic ilustrat în prezentări PowerPoint, care se adresează inteligenţei verbal-raţionale şi celei spaţiale. Fiecare concept teoretic este susţinut prin exemple de cazuri Sandplay din practica Dr. Turner. Inteligenţa corporal-kinestezică este activată prin modelarea manuală şi construirea de material simbolic, ce poate fi folosit apoi în cabinetul Sandplay al cursanţilor. Contemplarea şi explorarea în profunzime a materialului simbolic iniţiaza o etapă de învăţare intrapersonală, iar discuţiile animate din timpul cursului, ca şi lucrul în grupuri mici, stimulează canalele învăţării interpersonale.

 

Fiecare participant are oportunitatea de a parcurge propriul său proces în terapia experimentand rolul de client si de terapeut, ceea ce oferă participanţilor o perspectivă proprie asupra modului în care psihicul se transformă în cursul procesului Sandplay. A avea experienţa traită direct a procesului Sandplay este o componentă esenţială în formarea unui terapeut Sandplay competent. În formatul de două săptămâni de training consecutive, cursanţii experimentează o serie de 10 lădiţe Sandplay.

Despre Barbara Turner, PhD

Barbara Turner, PhD, este autoarea cărţii The Handbook of Sandplay Therapy, carte esenţială a Terapiei Sandplay Jungiene. Este deasemenea co-autor al Sandplay & Storytelling si Sandtray Play, Practitioners Guide alaturi de Kristin Unnsteinsdottir. Este coordonatoarea International Handbook of Sandplay Therapy. Recunoscută ca un om de ştiinţă remarcabil, practician şi formator în acest domeniu, Dr. Turner predă Sandplay în întreaga lume. Barbara Turner şi-a început propriul studiu al terapiei sandplay jungiene având-o ca formator pe fondatoarea metodei, Dora M. Kalff, în Elveţia în 1988. Preocupările şi cercetările în Sandplay continua si în prezent. Dr. Turner a facut cercetări extinse asupra teoriei şi procesului de vindecare în cadrul terapiei Sandplay si asupra impactului Sandplay asupra activitatii neuronale. Studiile sale doctorale au avut ca obiect abordarea psihicului prin Sandplay, scriindu-şi disertaţia asupra metodelor de înţelegere a procesului terapeutic. Dr. Turner s-a ocupat de republicarea cărţilor clasice în domeniu şi este autoarea mai multor articole stiintifice în The Journal of Sandplay Therapy. Dr. Turner a publicat capitole despre aspecte teoretice ale Terapiei Sandplay Jungiene într-o serie de cărţi în domeniu, dar şi capitole instructive pentru terapeuţi în două cărţi cunoscute despre tehnicile terapiei prin joc. Ea predă Terapia Sandplay psihologilor din întreaga lume şi îndeplineste rolul de consultant si supervizor pentru terapeuţii care practica Sandplay Therapy si Play Therapy. De asemenea, susţine online cursuri de teorie şi principii în psihoterapia sandplay jungiană adresate clinicienilor, prin intermediul Temenos Press& Learning Center. Dr. Turner este profesor în cadrul Academy of Play and Child Psychotherapy, unde predă cursul Fundamentele şi Teoria Sandplay. Este fondator si presedinte al International Association for Sandplay Therapy.

Continut si programa Modul II, 80 ore

Segmentul de training îndeplineste toate cerinţele referitoare la conţinut prevăzute de Association for Sandplay Therapy– AST, pentru materialul cursului introductiv, în vederea obţinerii certificării ca Registred Sandplay Therapist, AST.

 

Teoria Jungiană a Personalităţii în Sandplay

 

Acest segment de training priveste în profunzime la elementele structurale şi dinamice pe care Carl G. Jung le-a folosit pentru a descrie psihicul uman şi procesele sale de schimbare.

 

  1. Structurile psihice
  • Definirea şi explorarea rolurilor funcţionale ale conceptelor lui Jung legate de Sine, Conştiinţă, Inconştient personal şi colectiv, Umbră şi Arhetipuri, în relaţie cu psihicul uman
  • Examinarea distincţiei dintre domeniul Conştiintei şi structura Eului, definirea şi funcţionarea celor patru funcţii psihice
  • Ilustrarea conceptelor structurale fundamentale în materialul de caz Sandplay
  • Studierea rolurilor Sinelui şi ale Axei Eu-Sine în procesul psihic de vindecare şi dezvoltare
  • Ilustrarea dezvoltării Axei Eu-Sine în cazul Sandplay al Rosei, o fetiţă de doisprezece ani şi în cazul Sandplay a lui Lenae, o fetiţă de şapte ani

 

  1. Dinamica psihicului şi rolul simbolului în schimbarea psihică
  • Investigarea interactiunii structurilor psihice aşa cum sunt ele definite de către Carl G. Jung în procesul de schimbare şi dezvoltare a psihicului uman
  • Dinamica simbolului şi cum simbolul reuseste să aducă psihicul la niveluri superioare ale dezvoltării
  • Studii suplimentare ale diferenţei dintre funcţiile arhetipurilor şi instincte
  • Cum sunt create simbolurile în psihic şi rolul lor în ceea ce Jung numeste Funcţia Transcendentă
  • Cazul clinic al unui tânăr de 19 ani, pentru a ilustra formarea simbolului şi Funcţia Transcendentă

 

 

Exerciţii în clasă cu simboluri născute în experienţa personală

Acest segment oferă oportunitatea participanţilor de a-şi imbogăţi experienţa conştientă prin material simbolic ce se naşte în prezent în procesul lor personal de dezvoltare şi de a explora semnificaţia simbolului în termenii propriei lor creşteri şi dezvoltări personale continue.

 

Înţelegerea procesului Sandplay

Acest segment de training lărgeste şi adânceste capacitatea participanţilor de a înţelege materialul de caz Sandplay.

 

  1. Patternuri de proces generale
  • Reconsiderarea procesului Sandplay şi a importantei urmăririi pas cu pas a transformării psihice în evolutia unui caz Sandplay, sintetizând şi concluzionând pe baza conceptelor şi experienţelor Sandplay acumulate până în prezent

 

  1. Instructajul şi aplicarea experienţială a unei varietăţi de instrumente în vederea aprofundării relaţiei cu procesul simbolic şi a înţelegerii transformării psihice în Sandplay, folosind material clinic de caz.

                Fiecare participant va:

  • Aplica teoria jungiană a personalitatii la materialul de caz pentru a evidenţia mişcările Eului în relaţie cu Sinele în procesul de vindecare şi dezvoltare
  • Explora laditele iniţiale pentru a identifica natura conflictului pe care clientul îl pune în scenă în Sandplay, resursele disponibile pentru a întreprinde munca de tranformare şi direcţia sau cursul pe care îl va lua procesul terapeutic
  • Studia şi aplica “Cele douăzeci de puncte de înţelegere a procesului Sandplay” ale lui Martin Kalff (Martin Kalff’s Twenty Points for Understanding Sandplay Process) la o serie de exemple de caz Sandplay
  • Studia Formularul de înregistrare Sandplay (Sandplay Tracking Form) şi considera modul în care înţelegerea lor în creşterea dimensiunilor multiple ale terapiei Sandplay poate fi reflectată în aplicarea formularului
  • Studia şi explica inadecvarea folosirii Teoriei Quadrantului (Quadrant Theories) în înţelegerea Sandplay Therapy
  • Explora Subjective Immersion Analysis-SIA şi utiliza acest instrument pentru a înţelege încărcătura simbolică şi transformările prezente în materialul de caz Sandplay

 

Neurologia interpersonală în Sandplay

Acest segment de training a fost dezvoltat pe baza recentelor descoperiri în neurobiologie, pentru a defini şi explica modul în care Sandplay Therapy funcţionează prin relaţia interactivă neurobiologică compusă simultan din prezenta clientului Sandplay, a materialului Sandplay şi a terapeutului Sandplay.

 

  1. Creierul
  • Structuri şi regiuni
  • Rolul emisferei drepte în comunicarea non-verbală implicită
  • Rolul emisferei drepte în trăirea sensului de sine

 

  1. Funcţiile integrative ale cortexului prefrontal median
  • Autoreglarea corporală
  • Comunicare adaptată
  • Autoreglarea emotională
  • Flexibilitatea raspunsului
  • Empatie
  • Insight
  • Stingerea fricii
  • Intuiţie
  • Moralitate

 

  1. Căi ale neurointegrării şi funcţiille lor
  • Integrarea verticală
  • Integrarea bi-laterală şi orizontală
  • Memoria narativă & integrarea starii trăite
  • Integrarea integrării conştiente
  • Integrarea interpersonală
  • Integrarea temporală
  • “Transpirational Integration”

 

  1. Discontinuităţi ale modalităţii de neuro-integrare – Psihopatologie
  • Afectări ale rolului central al emisferei drepte în comunicarea implicită şi reglarea de sine
  • Roluri ale structurilor cerebrale în creierul slab integrat
  • Disociatia afectiva şi cognitivă şi psihoterapia
  • Discontinuităţi ale modalităţii de neuro-integrare în Autism, cu exemple Sandplay
  • Discontinuităţi ale modalităţii de neuro-integrare în ADHD, cu exemple Sandplay
  • Discontinuităţi ale modalităţii de neuro-integrare în Depresie, cu exemple Sandplay
  • Discontinuităţi ale modalităţii de neuro-integrare în Tulburarea bipolară, cu exemple Sandplay
  • Discontinuităţi ale modalităţii de neuro-integrare în Anxietate şi Tulburări de panică, cu exemple Sandplay
  • Discontinuităţi ale modalităţii de neuro-integrare în OCD, cu exemple Sandplay
  • Discontinuităţi ale modalităţii de neuro-integrare în PTSD (tulburari de stres postraumatic), cu exemple Sandplay
  • Discontinuităţi ale modalităţii de neuro-integrare în creierul psihopat
  • Discontinuităţi ale modalităţii de neuro-integrare în Schizofrenie
  • Discontinuităţi ale modalităţii de neuro-integrare în bulimia nervosa
  • Discontinuităţi ale modalităţii de neuro-integrare în accidente cerebrale traumatizante, cu exemple Sandplay

 

  1. Componente neurologice ale procesului de schimbare psihica
  • Rolul relaţiei non-verbale implicite în dezvoltarea şi organizarea creierului
  • Caracteristicile non-verbale implicite în metoda Sandplay
  • Cum apare schimbarea în circuitele neuronale
  • Plasticitate şi neurogeneză
  • Rolul stresului în creşterea neuronală

 

  1. Componente neurologice ale procesului Sandplay
  • Calităţi unice ale Sandplay care stimulează neurogeneza
  • Rolul Insulei şi al cortexului prefrontal în integrarea verticală în Sandplay
  • Rolul stimulării occipitale în Sandplay şi procesul simbolic
  • Componentele neurologice ale schimbării psihice în timpul construcţiei Sandplay
  • Modul în care cuvintele interferează cu dezvoltarea neurologică stimulată prin Sandplay
  • Rolul circuitelor de rezonanţă în terapia Sandplay

 

  1. Urmărirea schimbării şi integrării neurologice într-un caz Sandplay
  • Examinarea procesului sandplay al lui Freddie, băieţel de opt ani, pentru a demonstra schimbarea structurii cerebrale într-un caz de ADHD

 

 

 

Experienţa în Sandplay ca terapeut & client

 

Studiu în profunzime al unor cazuri sandplay: aplicarea principiilor şi

teoriei la cazurile aduse de participanţi

În acest segment de training, Dr. Turner evaluează şi interpretează capacitatea participanţilor de a deduce în mod independent concluzii cu sens şi clar formulate şi de a analiza materialul de caz Sandplay.

 

Consideraţii ale dezvoltării psihice în procesul sandplay

Acest segment de training explorează mai multe paradigme pentru a urmări şi înţelege dezvoltarea şi vindecarea psihică în terapia Sandplay, în vederea întăririi relaţiei noastre cu aceasat metoda si, astfel, a întări capacitatea de conţinere a procesului.

 

  1. Patternuri simbolice ale schimbării în dezvoltarea psihică, ale dezvoltării timpurii a copilului şi ale creşterii psihice
  • Teoria simbolică a dezvoltării intrapsihice a Dorei Kalff (Symbolic Theory of Intrapsychic Development)
  • Teoria mitico-psihologică a lui Erich Neumann a dezvoltării intrapsihice (Mythic-Psychological Theory of Intrapsychic Development)
  • Examinarea celor două traiectorii de dezvoltare – cronologică şi psihologică
  • Explorarea similarităţilor în patternurile teoriilor lui Neumann şi Kalff, ale dezvoltării timpurii a copilului, şi ale teoriei lui Greenspan privind dezvoltarea creierului
  • Examinarea fazelor de creştere psihică inainte de dezvoltarea Eului, cu exemple din Sandplay
  • Fazele dezvoltării Eului şi exemple de cazuri sandplay ilustrative
  • Explorarea traumei intrapsihice în Sandplay cu aplicarea paradigmei dezvoltării simbolice a Dorei Kalff

 

  1. Teme mitologice ale transformării
  • Investigarea Mitului lui Yggdrasil pentru a demonstra trei moduri de transformare în Sandplay
  • Arborele lumii în diverse culturi ale lumii
  • Explorarea celor două paradigme de dezvoltare conţinute în Mitul lui Yggdrasil – Marea trecere şi Procesul de creştere şi schimbare intrapsihică
  • Cele trei fântâni ale lui Yggdrasil ca şi paradigme mitice ale celor trei modalităţi primare pentru o mai mare integrare de sine
  • Fântâna lui Hel şi Nidhogg şi modalitatea ei de schimbare ilustrată în Sandplay
  • Comparaţia între schimbarea prin Fântâna lui Nidhogg şi psihologia jungiană, dezvoltarea copilului şi dezvoltarea ulterioara
  • Fântâna lui Norns, maniera ei de schimbare şi impactul ei asupra destinului individual, ilustrate prin Sandplay
  • Fântâna lui Mimir, Fântâna înţelepciunii şi maniera ei de schimbare
  • Experienţe ale Sinelui în dezvoltarea timpurie şi impactul lor asupra coerenţei şi sensului în viaţă
  • Povestirile mitologice ale aventurilor lui Odin la Fântâna lui Mimir şi descoperirea runelor
  • Procesul schimbării psihice prin Fântâna lui Mimir

 

  1. Teme ale conţinutului în procesul Sandplay
  • Explorarea temelor de dezvoltare psihică evidenţiate în conţinutul Sandplay, cu exemple din cazuri Sandplay

 

  1. Teme spaţiale în procesul Sandplay
  • Explorarea temelor de dezvoltare psihică evidenţiate în configuraţiile spaţiale ale construcţiilor Sandplay, cu exemple din cazuri Sandplay

 

  1. Teme de mişcare în procesul Sandplay
  • Explorarea temelor de dezvoltare psihică evidenţiate în aspectele de mişcare conţinute de construcţiile Sandplay, cu exemple din cazuri Sandplay

 

  1. Teme afective în procesul Sandplay
  • Explorarea temelor de dezvoltare psihică evidenţiate în conţinutul afectiv al construcţiilor Sandplay, cu exemple din cazuri Sandplay

 

  1. Concluzii prin comparatia patternurilor de dezvoltare în secvenţele dezvoltării simbolice la Kalff, în Mitologia lui Yggdrasil şi în neurobiologie

 

Exerciţii de grup cu simboluri

Acest segment oferă oportunitatea participanţilor de a explora conţinutul simbolic sintetic al experienţei lor simbolice împărtăşite ca grup mic şi de a explora funcţia şi semnificaţia simbolurilor în context cultural.

 

Pre-Sandplay cu copii cu tulburare de ataşament

Acest segment de training abordează intervenţiile clinice necesare în cazul copiilor care nu sunt pregătiţi din punct de vedere al dezvoltării psihice să lucreze în Sandplay. Această categorie se referă la copii care au suferit deprivări grave şi care sunt diagnosticaţi cu tulburare de ataşament. Dr. Turner introduce modelul lui Stanley Greenspan al bornelor timpurii ale dezvoltării cerebrale, ca suport pentru intervenţia clinică ce va fi prezentată. Dr. Turner va introduce, de asemenea, munca de pionierat a lui Agnes Bayley şi Daphne Batty, care au lucrat în sistemul de orfelinat britanic în anii ’50, pentru a dezvolta relaţii de ataşament. Dr. Turner demonstrează intervenţii clinice pe care le-a folosit personal sau le-a conceput pentru a aborda sistematic diverse faze în dezvoltarea progresivă a creierului. Participanţii la curs vor avea ocazia să exerseze aceste intervenţii precum şi să îşi conceapă intervenţii proprii.

 

  1. Dezvoltarea cerebrală – Greenspan’s DIR Floortime Model
  • Explorarea principiilor cheie în dezvoltarea cerebrală şi abilităţile caracteristice fiecărei faze
  • Introducerea modelului DIR al lui Greenspan şi Weider – stadiile dezvoltării abilităţilor cognitive şi emoţionale – procesarea Individuală – modelul relaţional de intervenţie în cazul copiilor cu afecţiuni din spectrul autismului şi aplicarea lui la copii cu tulburare de ataşament (Developmental Stages of Cognitive and Emotional Capacities – Individual Processing – Relaţional Model of Intervention with Autistic Spectrum Disordered Children and its Application to the Attachment Disordered Child)
  • Exemplu Sandplay în lucrul cu un băieţel de doisprezece ani, afectat de tulburare de ataşament

 

  1. Patternuri de ataşament şi caracteristicile ataşamentului la copii şi adulţi
  • Caracteristicile intervenţiei ingrijitorului copilului, capacitatea de reglare afectivă şi starea de ataşament la copilul securizat, la cel anxios evitant, anxios ambivalent sau cel dezorganizat
  • Caracteristici ale tabloului clinic, capacitatea de reglare emotională, interacţiunea între cele două emisfere cerebrale şi starea de ataşament la adultul securizat autonom, la cel neimplicat, preocupat sau dezorganizat/adultul neîmplinit

 

  1. Ataşamentul şi adecvarea pentru Sandplay
  • Comparaţie între stadiile ataşamentului la Bowlby şi Ainsworth şi disponibilitatea psihică a copilului pentru Sandplay

 

  1. Lucrul pre-Sandplay pentru a aborda nevoile terapeutice şi intervenţiile în relaţia cu clientul
  • Introducere în cercetările lui Agnes Bayley şi Daphne Batty care au dezvoltat un protocol terapeutic de intervenţie pentru a dezvolta relaţia de ataşament la copii aflaţi în case de asistenţă socială, bazat pe vârsta copilului şi nevoile lui de dezvoltare

 

  1. Intervenţii clinice şi aplicaţii
  • Vor fi demonstrate intervenţii clinice de către participanţi şi folosite pentru a adresa consistenţa şi siguranţa, stimulare tactilă şi senzoriala, reflectare afectivă şi reglare, pentru a deschide imaginaţia, a evoca un cadru deschis pentru joc şi pentru a trezi speranţa
  • Când şi cum să introduci ladita cu nisip şi lucrul simbolic
  • Când să introduci metoda Sandplay

 

  1. Conceperea intervenţiei clinice
  • Participanţii vor concepe şi demonstra două tehnici adecvate unor niveluri de dezvoltare selectate de Dr.Turner

 

Experienţa în Sandplay ca terapeut & client

 

Studiu în profunzime al unor cazuri sandplay: aplicarea principiilor şi

teoriei la cazurile aduse de participanţi

În acest segment de training, Dr. Turner continuă observarea şi evaluarea fluenţei în înţelegerea individuală şi analiza materialului de caz Sandplay a participanţilor.

 

Investitia dumneavoastra:

 

1700 euro / Modul I

1700 euro/Modul II

 

500 euro/ 20 sedinte process personal

 

500 euro lei / 50 sedinte supervizare in grup

 

CERTIFICARE

 

Registred Sandplay Therapist, Association for Sandplay Therapy, SUA

 

Practician Sandplay Therapy, Asociatia Romana pentru Terapia prin Jocul cu Nisip

 

Acreditare Colegiul Psihologilor din Romania

 

 

 

 

Pentru inscrieri si detalii:

Daniela Marinescu, 0733548158, office.sens@yahoo.com

 

Continut si programa Modul I, 80 ore

Introducere în Terapia Sandplay

 

  1. Ce este şi cum functioneaza Sandplay Therapy
  • Materialele pentru Sandplay
  • Colecţia de miniaturi pentru Sandplay
  • Practica Sandplay Therapy

 

  1. Cum facilitează Sandplay vindecarea şi tranformarea psihica

 

  1. Diferenţe între Sandplay Therapy & terapia verbal-raţională & interpretarea viselor
  • De ce procesul Sandplay mişcă psihicul în mod direct fără un feedback verbal si fara interpretarea terapeutului

 

  1. Origini & dezvoltări ale Sandplay
  • Istoria timpurie în Anglia, în clinica pediatrului Margaret Lowenfeld , abordarea traumei la copil

 

  1. Trei rădăcini – Tehnica Lumea a lui Lowenfeld, psihologia jungiană & filosofia orientală
  • În ce mod Dora Kalff integrează aceste trei tradiţii pentru a dezvolta Sandplay Therapy

 

  1. Film: The Legacy of Margaret Lowenfeld

 

  1. Exemple clinice: ladite iniţiale în procesul Sandplay
  • Exemple de cazuri prezentand diverse populaţii clinice, pentru a familiariza participanţii cu problemele ce se prezintă în prima ladita a clientului, resursele psihice disponibile pentru a aborda conflictul şi direcţia procesului de vindecare

 

  1. Experienţa Sandplay ca şi client/terapeut
  • Introducerea clientului în Sandplay şi cum se desfăşoară o sesiune de Sandplay
  • Training pentru a folosi Formularele de inregistrare Sandplay (Sandplay Record Form), folosit pentru a inscrie modul în care clientul construieşte ladita Sandplay
  • Training asupra modului în care se va fotografia o tăviţă sandplay încheiată
  • Fiecare participant va lucra propria sa ladita Sandplay şi va conduce o sesiune Sandplay ca şi terapeut

 

  1. Cazul Sandplay al lui Juan
  • Un caz Sandplay incheiat va fi studiat şi discutat pentru a ilustra modul în care psihicul se transformă pe parcursul a patru ladite Sandplay, ce au condus la vindecarea unui tânăr adolescent de o tulburare de panică.

 

  1. Natura transformativă a jocului
  • Natura setului mental din timpul jocului şi rolul său esenţial în caracterul transformativ al terapiei Sandplay

 

  1. Dora Kalff – spaţiul liber şi protejat (free and protected space)
  • Discuţie iniţială asupra celor două condiţii pe care Dora Kalff le-a determinat ca fiind necesare pentru restructurarea şi dezvoltarea psihicului uman
  • Cum funcţionează materialele metodei Sandplay pentru a crea aceste condiţii
  • Discuţie inţială despre modul în care prezenţa terapeutului este o componentă critică pentru eficacitatea metodei Sandplay

 

  1. Cazul Sandplay al lui Aaron
  • Studiul şi discutarea procesului Sandplay de cincisprezece ladite aparţinând lui Aaron, un băieţel de nouă ani, trimis în terapie pentru probleme legate de mânie şi de divorţul părinţilor

 

  1. Film: Sandplay with Dora Kalff

 

  1. Patternuri ale transformării psihice în decursul procesului Sandplay
  • Discuţii asupra fazelor cheie sau indicatorilor progresului psihic în vindecarea şi transformarea din timpul procesului Sandplay
  • Introducere în teoria jungiană a personalitatii, ca şi modalitate de a urmări transformarea psihicului în Sandplay

 

  1. Cazul Sandplay al lui Maizie
  • Examinarea unui proces Sandplay de zece ladite al unei fetiţe de şase ani, trimisă în terapie pentru probleme comportamentale legate de adaptarea la condiţiile unui divorţ, introducerea într-o familie nouă cu fraţi vitregi şi separarea de mama naturală

 

  1. Cazul Sandplay al lui Harold
  • Procesul de opt tăviţe al unui bărbat în vârsta de şaizeci de ani, care a intrat în tratament la insistentele celei de-a treia soţii
  • Cazul lui Harold vizează abandonul maternal timpuriu suferit de către bărbat şi rana sa narcisică rezultată

 

Simboluri în Sandplay

 

  1. Ce sunt şi ce nu sunt simbolurile
  • Definirea si ilustrarea simbolurilor şi calităţilor caracteristice ale acestora
  • Examinarea disctincţiilor dintre ceea ce funcţionează şi ceea ce nu funcţionează ca simbol
  • Calităţile psiho-active ale simbolurilor

 

  1. Ilustrarea variaţiilor de formă sau aspectele asumate de către simboluri
  • Simboluri ale maternităţii
  • Exemple ale simbolismului maternal în prezentarea cazului Sandplay al lui Adrienne, o femeie în vârstă de treizeci de ani

 

  1. Exemplificarea şi discutarea modurilor în care simbolurile apar şi cum se manifestă simbolul în viaţa cotidiană
  • Procesul simbolic în vise şi în Sandplay, cu exemple din cazurile Sandplay
  • Manifestări ale simbolurilor ca şi patternuri şi forme, cu exemple din cazurile Sandplay
  • Apariţia simbolurilor ca obiecte – animale, arhitectură…etc cu exemple din cazurile Sandplay
  • Natura simbolică a ritualului şi calităţile ritualice inerente metodei Sandplay
  • Investirea simbolică a mişcărilor şi a gesticii – dans, sunet şi experienţe somatice, cu exemple din cazurile Sandplay
  • Apariţia simbolurilor în opera de artă

 

  1. Explorarea conceptului ce susţine că spaţiul liber şi protejat al terapiei Sandplay creează un mediu pentru manifestarea şi transformarea voluntară a simbolurilor

 

  1. Examinarea relaţiei dintre simbol şi mit

 

  1. Discutarea componentelor conştiente şi inconştiente ale simbolului şi relaţia dintre aceste caracteristici într-o ladita Sandplay încheiată

 

  1. Discuţii şi exerciţii de grup privind interconectarea dintre toate simbolurile şi semnificaţia acestui concept în Sandplay Therapy

 

  1. Cum funcţionează simbolurile în Sandplay
  • Cum are loc vindecarea şi dezvoltarea psihică cu ajutorul simbolurilor în Sandplay

 

  1. Introducerea conceptului de “atitudine de observare” şi rolul acesteia în vindecarea şi transformarea simbolică
  • Rolul terapeutului în procesul simbolic din Sandplay prin intermediul “atitudinii de observare”
  • Conţinerea şi facilitarea procesului Sandplay prin intermediului “atitudinii de observare”

 

  1. Film: Symbolic Images of the Self în Sandplay – Dora Kalff

 

  1. Cazul Sandplay al lui Ivy, călătoria iniţiatică spre feminitate a unei fetiţe de nouă ani, în treisprezece ladite
  • Exerciţiu de grup pentru a identifica şi urmări progresul temelor simbolice majore în cazul lui Ivy

 

Urmărirea procesului de transformare psihică în sandplay

 

  1. Introducerea Formularului Turner de urmărire a procesului Sandplay (Turner’s Sandplay Tracking Form)
  2. Activităţi în grupuri mici implicând folosirea Formularului pentru a urmări schimbarea psihică
  3. Studii de caz ale participanţilor aplicând principiile invăţate asupra cazurilor din practica privată a participanţilor la curs

 

Sandplay cu copii şi adulţi

Acest segment de training examinează aplicarea practică a metodei sandplay în cazul clienţilor copii şi adulţi, concentrându-se în mod special asupra diferitelor provocări ridicate de fiecare dintre aceste două categorii. Sunt oferite linii directoare şi construcţii practice care să furnizeze participanţilor instrumentele necesare pentru a aborda diversele problematici ale terapiei, atât în cazul copiilor, dar şi al adulţilor. Toate conceptele sunt ilustrate cu material extras din cazuistica Sandplay.

 

Copilul client în Sandplay

 

  1. Implementarea terapiei Sandplay în cadrul clinic
  • Explorarea şi demonstrarea modului în care se introduc părinţii în contextul terapiei Sandplay, în vederea stabilirii unei relaţii constructive între terapeut şi părinţii copilului
  • Discuţii referitoare la Informaţiile medicale, sociale şi cele legate de mediul de viaţă care sunt necesare pentru a putea lucra eficient cu copilul în terapia Sandplay
  • Introducerea Foii de observaţie iniţială şi a modului cum intervievăm părinţii pentru a le câştiga încrederea în abilitatea terapeutului de a le ajuta copilul
  • Cum să explicăm eficacitatea terapiei Sandplay părinţilor, într-o manieră inteligibilă şi semnificativă
  • Discuţii şi demonstraţii ale modului de a introduce copilul in Sandplay

 

  1. Film: Lindsay – fetiţă, 4 ani
  • Vizionarea unei sesiuni Sandplay cu un copil lucrând în ladita cu nisip
  • Discuţii asupra patternurilor procesuale şi a comportamentelor tipice copiilor foarte mici

 

  1. Aspecte particulare în lucrul cu copiii mici
  • Explorarea şi discutarea semnificaţiei schemelor procesuale şi a comportamentelor caracteristice copiilor mici, ce apar în Sandplay şi cum să îi abordam într-o maniera sensibilă şi terapeutică

 

  1. Diferenţele ce ţin de gen în laditele copiilor, asa cum sunt descrise de Kalff
  • Explorarea diferenţelor pe care Dora Kalff le-a Identificat în construcţiile Sandplay ale băieţilor şi fetelor, cum apar aceste diferenţe şi semnificaţia lor în vindecarea psihică şi în procesul de transformare

 

  1. Film: Nicholas – băiat, 9 ani
  • Sesiune Sandplay cu un copil aflat în stadiul de latenţă, lucrând în ladita cu nisip
  • Discutarea patternurilor procesuale şi a comportamentelor tipice ale copilului aflat în stadiul de latenţă

 

  1. Caracteristici ale dezvoltării copiilor prezente în Sandplay
  • Studierea şi discutarea rezultatelor cercetărilor ce au vizat diferenţele dintre patternurile de construcţie Sandplay, în funcţie de dezvoltarea psihică pe vârste cronologice şi stadii

 

  1. Consideraţii practice
  • Examinarea problematicii din aplicarea în practică, incluzând ţinerea evidentei, incheierea în mod corespunzator a sesiunii cu un copil care nu doreste să se oprească, decizia de a arata sau nu paritilor ladita lucrata de copil, inregistrarea evoluţiei, gestionarea încheierii terapiei Sandplay cu un copil

 

  1. Film: Sandplay with Dr. Kaspar Keipenheur
  • În acest film, fizicianul şi analistul jungian elveţian vorbeşte despre lucrul cu adolescenţii în Sandplay

 

  1. Radiografia cazului Sandplay al Martinei Spanning între vârstele 5 şi 15 ani
  • Acest caz ilustrează patternurile de construcţie şi de comportament ale unui copil, schimbările cronologice caracteristice care apar în Sandplay în decursul dezvoltării şi patternuri ale schimbării şi dezvoltării psihice

 

Clientul adult în Sandplay

 

  1. Film: Sandy – femeie, 70 ani
  • Exerciţiu de grup pentru a remarca diferenţele în modul în care adultul abordează şi construieşte o scena Sandplay şi cum se intâmplă acest lucru în cazul copilului

 

  1. Introducerea iniţială
  • Explorarea şi demonstrarea modurilor în care este introdus clientul adult în metoda terapeutică Sandplay

 

  1. Îndrumarea clientului către Sandplay mai târziu în tratament
  • Discuţie referitoare la iniţierea în Sandplay a clientului adult dupa formarea alianţei terapeutice

 

  1. Rezistenţa adultului şi inflexibilitatea în Sandplay
  • Explorarea modului în care clientul adult poate manifesta rezistenţă în angajarea în procesul Sandplay
  • Cum să stabilim diferenţa între rezistenţa adultului, care este bazată pe teamă şi ruşine, şi inflexibilitatea acestuia, care este bazată pe lipsa disponibilităţii psihice în a se implica în proces

 

  1. Niveluri de dezvoltare prezente în lucrul adultului în tăviţă
  • Explorarea consideraţiilor din spectrul developmental în procesul Sandplay al adultului, incluzând nivelul de dezvoltare al clientului în momentul în care a survenit trauma, patternurile din cadrul procesului Sandplay care revin la momentul traumei şi iniţiaza un proces de vindecare şi patternurile procesului Sandplay ce se referă la dezvoltarea continuă a psihicului clientului aflat în procesul de transformare

 

  1. Radiografia cazului Sandplay al lui Shannon – femeie, 40 ani
  • Punctele importante din procesul Sandplay al lui Shannon sunt examinate pentru a exemplifica lucrul cu un adult cu o rezistenţă foarte mare, dar care a realizat o transformare remarcabilă în decursul celor doisprezece ani de lucru ai săi cu Sandplay

 

  1. Prima ladita a unor diverşi clienţi adulţi
  • Examinarea problemelor prezente, resurse psihice şi direcţii ale lucrului terapeutic, pentru a ilustra o varietate foarte largă de prezentări Sandplay bazate pe istoricul clientului şi provocările sale psihice

 

  1. Cazul Sandplay al lui Betty – Femeie, 42 ani
  • Examinarea şi analizarea procesului Sandplay al unui client adult, femeie, pe nume Betty, care prezenta o problematică legată de imaginea corporală

 

 

Experienţa în Sandplay ca terapeut &client

 

Exerciţii în clasă cu simboluri active în prezent în experienţa personală a cursantilor

Acest segment oferă oportunitatea participanţilor de a-şi adânci înţelegerea funcţionării procesului simbolic în viaţa cotidiană şi de a conştientiza rolul esenţial pe care il joacă în creşterea lor personală şi dezvoltarea continuă.

 

Studiu în profunzime al unor cazuri Sandplay: aplicarea principiilor şi

teoriei la cazurile aduse de participanţi

 

În acest segment de training participanţii folosesc ca material cazuri din practica lor clinică pentru a le studia şi a le analiza în grup. Pe baza acestui material, Dr. Turner ghidează participanţii pentru a înţelege din exemple ale propriei lor experienţe clinice principiile studiate până acum în training, încurajând gradual participanţii să folosească propriile lor observaţii pentru a dezvolta şi articula înţelegerea lor asupra procesului implicat în schimbarea psihică survenită în materialul furnizat de caz.

Segmentul de training îndeplineste toate cerinţele referitoare la conţinut prevăzute de Association for Sandplay Therapy– AST, pentru materialul cursului introductiv, în vederea obţinerii certificării ca Registred Sandplay Therapist, AST.  

Cum devii Sandplay Terapeut certificat de Association for Sandplay Therapy, SUA

minim 120 ore training teoretic

minim 10 ore formare continua (training online)

minim 21 ladite Sandplay

minim 50 ore supervizare online

 

Toate orele sunt sustinute de specialisti acreditati de Association for Sandplay Therapy.

 

Asociatia Romana pentru Terapia prin Jocul cu Nisip este reprezentant exclusiv in Romania al Programului de formare in Sandplay Therapy condus de Dr Barbara Turner si certificat de Association for Sandplay Therapy

SANDPLAY INTEGRATIV® TRAINING

SANDPLAY INTEGRATIV® TRAINING este singurul program de formare profesionala al carui design complex si flexibil pune la indemana specialistilor din domeniul psihologiei un set dinamic, bogat si sensibil de modalitati de interventie si diagnostic bazate pe utilizarea nisipului, apei si miniaturilor.

 Programul de formare se dezvolta si perfectioneaza continuu, astfel incat specialistii formati si cei in formare in Sandplay Integrativ® sunt in continuu proces de actualizare. Programul presupune deasemenea si un sistem de consultanta online pentru specialistii formati in Sandplay Integrativ©.

Tehnicile si metodele pe care le cuprinde Sandplay Integrativ© se folosesc in cadrul clinic, educational si de dezvoltare personala. Astfel specialistii care pot utiliza Sandplay Integrativ sunt psihologi clinicieni, psihoterapeuti, consilieri psihologici, consilieri scolari, consilieri pentru dezvoltare personala, asistenti sociali, psihopedagogi, pedagogi si cadre didactice. 

Sandplay – psihologi clinicieni, psihoterapeuti, consilieri psihologici

Sandtray – psihologi clinicieni, psihoterapeuti, consilieri psihologici, consilieri scolari si consilieri pentru dezvoltare

personala

Sandwork – psihoterapeuti, consilieri psihologici, facilitatori si asistenti sociali, psihopedagogi, pedagogi, cadre

didactice

Play with Sand – psihologi clinicieni, psihoterapeuti, consilieri scolari, psihopedagogi, profesori de sprijin

SandArt – psihoterapeuti, consilieri psihologici, scolari si de dezvoltare personala, pedagogi, cadre didactice

Sandplay, Sandtray & Dreamwork – psihologi clinicieni, psihoterapeuti si consilieri psihologici

Sandtray & Storytelling – psihoterapeuti, consilieri psihologici, scolari si de dezvolatre personala, psihopedagogi,

pedagogi, cadre didactice

Sandplay & Fairytales – psihoterapeuti, consilieri psihologici, scolari si de dezvolatre personala, cadre didactice

Sandplay & Artwork – psihoterapeuti, consilieri psihologici, scolari si de dezvolatre personala, asistenti socialicadre

didactice

 

Sandplay Integrativ© este deosebit de eficient atat pentru sesiunile individuale, cat si de grup, atat pentru copii si adolescenti, cat si pentru adulti.

SANDPLAY INTEGRATIV NIVEL PRACTITIONER

Octombrie 2017 – Septembrie 2018, Bucuresti, Brasov

50 credite

Modul1, Bucuresti: 30 Septembrie – 1 Octombrie

Modul 1, Brasov: 14-15 Octombrie

Datele urmatoarelor module se vor stabili impreuna cu grupurile

SANDPLAY INTEGRATIV NIVEL MASTER©
  1. Octombrie 2017 – Septembrie 2018, Bucuresti, Constanta50 credite

    Modul 1, Constanta: 28-29 Octombrie 2017

    Modul 1, Bucuresti: 21-22 Octombrie 2017

    Datele urmatoarelor module se vor stabili impreuna cu grupurile


SANDPLAY INTEGRATIV (SWAM Techniques)

Formare profesionala acreditata de Colegiul Psihologilor din Romania

TERMENI SI CONDITII

Se asigura traducere pentru modulele in limba engleza, material de curs in limba romana, materiale de lucru in clasa, material de lucru acasa, formulare si protocoale de lucru pentru practica profesionala curenta.

Cursantii sunt incurajati sa introduca in practica lor profesionala ceea ce invata in programul de formare si sa aduca in cadrul modulelor de lucru spre consultare materialul clinic rezultat. In acest fel invatarea are un caracter practic, aplicat, profund, personal si interpersonal.

“Ceea ce auzim, uităm, ceea ce vedem, reținem, iar ceea ce facem, devine parte din noi!”

 

Investitia dumneavoastra:

600 lei/modul Practitioner

700 lei/modul Master

Pentru informatii si inscrieri: 

Bucuresti, Daniela Marinescu, 0799666464, office.sens@yahoo.com

Constanta, Geta Mocanu Apostu, 0746565429, sandplay.constanta@gmail.com

Brasov: Ioana Constantinescu

SANDACTIVITIES PENTRU GRUPURI DE COPII SI ADOLESCENTI 

Formare profesionala in curs de acreditare

Practitioner & Master Format intensiv

DESPRE SANDACTIVITIES

SandActivities pentru grupuri de copii si adolescenti

– SandArt & Sandtray –

Training intensiv

 

Acest training de scurta durata familiarizeaza specialistii cu tehnici de SandArt si Sandtray, aratand cum utilizarea acestor tehnici faciliteaza explorarea in profunzime si dezvoltarea personala a copiilor si adolescentilor intr-un climat al experientei estetice si al emotiilor pozitive, sprijinindu-se pe cercetarile din domeniul psihoneuroimunologiei si pe perspectiva arhetipala asupra dezvoltarii psihice.

Tehnicile se lucreaza in grupuri de 20-25 copii cu 3-4 facilitatori sau in grupuri mici de 5-6 copii cu un facilitator format in SandActivities.

Formarea facilitatorilor presupune doua etape: PRACTITIONER si MASTER, sub forma de training intensiv. Modulele ambelor etape de formare se pot derula saptamanal (1 modul/saptamana, weekenduri consecutive) sau compact (6 zile consective – Practitioner, si 8 zile consecutive – Master), in functie de caracterul, necesitatile si posibilitatile fiecarui grup de formare.

Se organizeaza grupuri de formare in Bucuresti, Constanta, Iasi, Sibiu si in alte orase la cerere pentru grupuri de 6-8 participanti.

PRACTITIONER, MASTER, SUPERVIZARE , EVALUARE

Nivel Practitioner, Bucuresti: 22-27 Ianuarie 2018

Nivel Master, Bucuresti: 26-31 Martie 2018

Grup de supervizare: Mai & Iulie 2018

 

PRACTITIONER, 3 module, 48 ore

Specialistii parcurg la acest nivel un training teoretic, exercitii individuale in grup, exercitii de grup si vor stii la final sa construiasca ei insisi un program intensiv de dezvoltare personala pentru copii si adolescenti utilizand SandArt si Sandtray.

MASTER, 4 module, 36 ore

 

La acest nivel de formare, specialistii dobandesc cunoasterea in profunzime a temei arhetipale a calatoriei eroului, metafora specifica pentru procesele de dezvoltare personala la copii si adolescenti si deprind modul in care, prin intermediul activitatilor creative si restructurante cu nisip, o pot modela in demersurile de explorare, autocunoastere si dezvoltare personala cu grupurile de copii si adolescenti.

In fiecare dintre cele trei module, participantii vor parcurge propria lor calatorie, avand astfel experienta directa a tehnicilor si efectelor acestora in plan personal si de grup.

SUPERVIZARE in grup, 2 module, 32 ore

Modulele de supervizare vor avea loc la 3 luni de la data incheierii trainingului. Participantii vor aduce material din practica personala pentru a fi discutat in grup. Invatarea este interactiva si interpersonal.

SUPERVIZARE individuala, 5 ore

Orele de supervizare se programeaza incepand cu prima luna dupa terminarea trainingului. Participantii vor aduce material din practica personala.

EVALUARE

La finalul orelor de supervizare individuala si in grup participantii vor sustine o sesiune de evaluare. O parte din materialul de evaluare va fi elaborata acasa individual (eseu, explorarea unui simbol, prezentare de caz), o parte va fi elaborata in clasa (caiet de evaluare a cunostintelor fundamentale).

 

Investitia dumneavoastra:

 

(1 modul = 2 zile)

600 lei/modul Practitioner

700 lei/modul Master

 

(Compact)

1450 lei Practitioner

2400 lei Master

 

Supervizare in grup

300 lei/modul

 

Supervizare individuala

150 lei/ora

 

CUM FUNCTIONEAZA SI CE BENEFIFII ADUCE?

Educational Sandtray Play este o metoda de facilitare a dezvoltarii personale si de stimulare a activitatii emotionale si intelectuale la copii si adolescenti. Este creata spre a fi utilizata in scoli si gradinite, cu grupuri de copii, iar facilitatorii sunt psihologi,  consilieri scolari, profesori de sprijin, cadre didactice care au parcurs formarea in Educational Sandtray Play cu formatorii acreditati international.

Cum functioneaza si ce beneficii aduce Sandtray Play in Education?

Prin intermediul figurinelor si povestilor create pornind de la imaginea din ladita cu nisip, copiilor li se da posibilitatea sa lucreze asupra stresului si tensiunilor cu care se confrunta in existenta lor.  Astfel energia psihica este directionata catre scopuri creative care stimuleaza si intaresc o buna imagine de sine. Contactul cu nisipul introduce copilul in stare de calm si concentrare, iar stimularea vizuala generata de contactul cu colectia de miniaturi are efectul de a creste motivatia pentru exprimarea creativa. Eliberarea de tensiuni prin scaderea conflictelor interne, specifica dealtfel jocului creativ, are o influenta pozitiva inevitabila asupra capacitatii de invatare a copiilor. Masuratorile inainte si dupa intrarea copiilor in programul Sandtray Play in Education arata ca au crescut simtitor originalitatea perceptiei si expresivitatea limbajului verbal, calitatea atentiei, performanta memoriei, capacitatea prelucrarii informatiei, ajustarea comportamentului social, inteligenta emotionala.

Sandtray Play in Education este eficient in aria educationala pentru  a aborda:

  • Dificultati de adaptare la mediul scolar
  • Dificultati relationale
  • Performanta academica scazuta
  • Tulburari din spectrul deficitului de atentie, dislexiei, disgrafiei
  • Demersuri dificile de incluziune
  • Traume familiale/relationale care interfereaza cu scolaritatea

 

Beneficiile  Sandtray Play in Education

  • Cultiva gandirea creativa a copilului
  • Ajuta copilul sa organizeze viata afectiva prin joc simbolic
  • Stimuleaza capacitatile de autovindecare ale copilului
  • Dezvolta exprimarea creativa implicata in formularea imaginii de sine a copilului
  • Incurajeaza originalitatea perceptiei si a exprimarii verbale
  • Creeaza conditiile care faciliteaza absorbtia copilului in subiectul lucrat
  • Creste intelegerea limbajului in vederea dezvoltarii ulterioare a abilitatilor necesare invatarii cititului si scrisului
CONTINUTUL SI PROGRAMA

Modul I , 12 ore,

training, exercitii practice, prezentare de cazuri, dezvoltare personala in grup: Introducere in Tehnicile SWAM si moduri de utilizare in mediul educational cu grupuri de copii

 

Modul II, 12 ore, training, exercitii practice, prezentare de cazuri, Sandtray Play in Education

SCOLI DE VARA / IARNA

Scoala de vara 2017

27 credite, 3 zile, weekend

Calatorie in Gradina Interioara, Navodari/Constanta, 28, 29, 30 Iulie 2017

Geometria sacra a sufletului, Bucuresti, 1, 2, 3 Septembrie 2017

Scoala de iarna 2017

27 credite, 3 zile, weekend

Alchimia vietii, Brasov, Februarie 2018

Cu sufletul in palma – Simbolismul corpului uman, Sibiu 2018

Investitia dumneavoastra

400 ron/participant

Cazarea, masa si transportul sunt in grija fiecarui participant

SANDTRAY PLAY IN EDUCATION

Educational Sandtray Play este o metoda de facilitare a dezvoltarii personale si de stimulare a activitatii emotionale si intelectuale la copii si adolescenti.

Formare profesionala acreditata de Colegiul Psihologilor din Romania si certificata de International Association for Sandplay Therapy

40 credite

Format intensiv

Training: 23-26 Noiembrie 2017

Supervizare: Martie 2018

Inscriere evenimente

0733548158
Persoana contact
Ph Daniela Marinescu

0721143215
Persoana contact
PR & Assistant
Diana Bordeanu